nu drar jag

då bär det iväg 

borta tio dagar
tjugofyra timmars tågresa fram och tillbaka
(dvs=fyrtiåtta timmar) 
flera miltals gång
från abisko - kebnekaise
där vi ska leva utan el, telefonkontakt, färsk mat,
dusch och vanlig hederlig svensson toalett.

eller bara i kortfattade drag; friluftsliv.

skönt att slippa stress och alla dagliga rutiner som man lätt faller in i. 
ska få vara grisig utan få kommentarer.
fast jag kommer fan sakna doften av schampo och tvål
eller sitta på en toalettsits med vanlig spolning.
men jag klagar inte för jag ska på världens resa
som jag kommer minnas i resten av mitt liv.

håll bara tummarna att jag kommer hem med tåget
och inte i en helikopter med brytna ben.

målet är försöket att bestiga kebnekaise.
- ska fan bevisa att smålänningar banne mig kan.
(fastän man är liten och späd!)

men glöm nu inte att tänka på mig
när ni duschar er rena i rinnande varmt vatten.
så ska jag inte tänka på er när jag kämpar mig fram för varje steg jag tar
(med ömma fötter och skadad nacke... )


måste ändå erkänna att jag kommer fan sakna vissa enormt mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback