Valborg

kom nyss hem och alla springer runtomkring
går in och ut från systemet
eller så har de redan systemetpåsar

det är ju valborg och alla ska dricka alkohol och fira våren
(kom på först idag varför man firar valborg, är det alltså för att välkomna in våren?)

själv ska jag städa i ett antal timmar för att få ihop pengar
sen imorgon upp tidigt för att jobba och sen efter det plugga specialarbetet

trots detta så mår jag jävligt bra (hoppas de har lite vin på salongen..)
så nu ska jag ta på mig mjukiskläder och sätta på en stor kanna kaffe och mysa innan jag drar iväg

mig gör det inget säger jag till mig själv
dricka kall öl och i den varma solen och vara social med människor och alkohol i flera timmar
ja för det gör ju inget

ha så kul nu allihopa för jag är inte alls avundsjuk
man ska vara glad för det man har och får

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback