Inställning

längesen jag skrev här nu
mycket har hänt:

lyckliga stunder
kärleksstunder
begravning
årstider
sommar och jul

krossat hjärta
tårar och svek
plåster på
lyckliga stunder igen
jag saknar inte han
jag saknar det
men jag saknar farmor

honskulle fyllt 87
förra veckan, grattis farmor
samma dag mamma dog
fjorton år sen den dagen
men jag håller kvar vid min rubrik

oavsett vad

jag lever som i en dröm ibland
så himla lycklig av livet
så glad för mitt jobb och alla barn

särskilt pyssla och skratta med dem
jag är tacksam för allt jag har
av alla människor omkring mig
av glädjen jag får av united
världens bästa kyrka

särskilt musik i öronen
ja även ljuden från grannar
fastän allt runtomkring är kaos
är jag är så tacksam
oavsett vad

för när man vet hur det känns
(att vara lycklig)
då kan ingen ta det ifrån mig

världens bästa år har precis börjat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback