nu får du vara med din mamma, mamma

min mormor dog inatt

och jag hade en jättebra dag


jo men såklart grät jag
blev till och med arg och förbannad
men av fel skäl
inget förklarat här

en annnan sak som gör att jag inte kan sörja tillräckligt
det är att jag inte kände min mormor så som jag ville
för en period gjorde jag det
och det är jag glad för
det var hennes pigga period

jag är glad för min dag

flyttat kartonger - avvklarat en grej
solat och picknickat  i parken - njutit av solen
myst hemma - slappnat av och gråtit
grillat vid havet - varit social och myst

jag är nöjd


dock behöver jag mer bröllop framöver
så de kan ta igen alla begravningar

och jag glädjs åt milton
generationer
kommer och går
mer och mer tydligt för mig

och oj vad jag saknar min farmor
och jag önskar mamma var här nu

livets gång, eller?


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig kväll/natt! :)

Postat av: Anonym

skulle behöva hjälp
titta på mitt senaste inlägg.
vilken hårfärg tror du att jag kommer passa i?
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-11 @ 00:04:05
Postat av: Juanito

Inte ofta man blir rörd av inlägg på bilddagboken.. Vackert skrivet! *-)

2008-05-11 @ 00:05:14
URL: http://juanito.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback